piątek, 28 marca 2014

Cambridge ;)



Dwa tygodnie temu miałam okazję zobaczyć Cambridge

 Cam - to nazwa rzeki, która przepływa przez miasteczko i na której stawiano wiele mostów (z ang. bridge - most :) )

Cambridge jest to niewielkie miasto które swoją sławę zyskało dzięki Uniwersytetowi Cambridge ( jest to drugi, zaraz po Oksfordzie najstarszy uniwersytet w Anglii - który został założony w 1209 roku). Cambridge zachwyca swoją niesamowitą architekturą która przenosi nas w czasy średniowieczne...

Powiem szczerze, że zazdroszczę studentom którzy mają okazję mieszkać i uczestniczyć na zajęcia w takim miejscu !

Zresztą zobaczcie sami ;)







W Cambridge poza zachwycającą średniowieczną architekturą możemy również podziwiać nieskazitelną ZIELEŃ ! Soczyście zielona trawa dodatkowo podkreśla żółty odcień kamienia.


 Wydaje mi się, że w czasach teraźniejszych jest główny nacisk na niską cenę, a nie na jakość, na piękno, na niesamowitą architekturę. Oczywiście czasy się zmieniają,ale zwróćcie uwagę, na każdy detal, przecież wnętrze pomiędzy budynkami mogłoby być proste bez różnic terenu, a teraz spójrzcie na te rozwiązania - dla mnie to było coś pięknego, oczywiście, że wolę ogrody, niż same trawniki lecz pomiędzy budynkami takie rozwiązanie wygląda po prostu EXTRA :) Zieleń tutaj jest tzw. wisienką na torcie (dopełnieniem). 


Oczywiście MOJA RADOŚĆ jak zawsze była bardzo mała ;)



Mosty, Mostki na rzece Cam ;) Przez chwilę poczułam się jak w Wenecji widząc przepływające gondole ;)


No i pierwszy motylek w tym roku ;) widziany 13 marca ;)



...ale musi być tutaj pięknie w lecie skoro już teraz byłam TAK oczarowana :)


Fragment zieleni we wnętrzu - zwróćcie uwagę na ścieżkę - mogłyby by być same płyty, ale płyty z otoczakami wyglądają o wiele ciekawiej :)


Zieleń, zieleń :)

Tutaj możemy powiedzieć, że mamy przykład Pratum communae - czyli typowych dla średniowiecza ogrodów publicznych. Były to leżące poza murami łąki spacerowe i trawniki, służące wypoczynkowi i zabawom publicznym.


Ahh... to ogrodzenie mnie po prostu urzekło :) 




To zdjęcie już widzieliście wcześniej ;)


No i to by było na tyle z miasteczka Cambridge :) Kolejny post będzie poświęcony Ogrodowi Botanicznemu Uniwersytetu Cambridge :) 

Miłego dnia !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz