sobota, 29 marca 2014

Cambridge University Botanic Garden

Ogród Botaniczny Uniwersytetu Cambridge

Na 40 akrach (ok 16 ha) znajduje się piękny ogród liczący ponad 8000 gatunków roślin z całego świata.



Bardzo podoba mi się dopracowanie szczegółów i naprawdę dobrze wykonana pielęgnacja, mam nadzieję, że kiedyś ogród w Krakowie będę mogła tak ocenić.


 Świetnym pomysłem są łąki z częściowo skoszoną trawą, które służą do piknikowania :) Nie tak jak u Nas (- zakaz deptania trawników) tutaj jest to czymś naturalnym i normalnym :)


Pomysł na kwietnik w kształcie CZŁOWIEKA ;) Obsadzany zapewne głównie roślinami jednorocznymi :) Jest to jedno z wielu urozmaiceń w części przeznaczonej dla dzieci :)


A tutaj labirynt z trawy :) Idealny pomysł, niskie nasadzenie pomaga rodzicom dopilnować dzieci, a jednocześnie sprawia frajdę dzieciakom ;) 



Poniżej zdjęcia ze szklarni :)











Calothamnus quadrifidus - w pl. nazywane Piórem Ptaka, a w ang. Bottlebrush
Ta roślina zaskoczyła mnie najbardziej :)

Jest to krzew pochodzący z zachodniej Australii, osiągający 2,5m wysokości i szerokości. Kwitnie od połowy zimy - wczesnego lata. Polskie określenie - Pióro Ptaka - nawiązuje do piór egzotycznych ptaków w kolorze jaskrawej czerwieni.

Jak Wam się podoba ta roślina? Mnie bardzo zaskoczyła i zauroczyła :) z daleka powiedziałabym, że to jakiś świerk ;))  gdyby nie to, że ujrzałam kwiaty ;))


Cyrtanthus falcatus


...i piwonie ;)

..i oczywiście musiałam przetestować czy da się przejść na drugą stronę :)


Pozdrawiam Was Serdecznie i życzę Słonecznego Dnia !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz