czwartek, 6 lutego 2014

Wiosna..Wiosna...

...może jeszcze nie za oknami, ale u mnie w mieszkaniu już jest z pewnością :)

Nie wiem jak Wy, ale ja już chcę wiosnę :))) mam zdecydowanie dość zimy :)
Więc wszystkim którzy tak jak ja nie mogą się jej doczekać proponuję wiosenne akcenty  :)
Wszystko zaczęło się od zakupów w Kauflandzie - gdzie kupiłam doniczkę z Hiacyntami, a następnie w Lidlu - Szafirki, Krokusy i Narcyzy ;))

 Cebulki możemy sadzić zarówno tradycyjnie w doniczkach - w uprawie glebowej, jak i w "ziemi żelowej"- uprawie bezglebowej. Ziemia żelowa czyli kulki hydrożelowe - hydrożel - jest substancją magazynującą wodę, która stopniowo uwalnia ją, tym samym zapewniając roślinom odpowiednią wilgotność.

Różne sposoby na zastosowanie cebulek :

Na zdjęciach powyżej zastosowałam białe kamyki oraz ziemię żelową bezbarwną (tutaj ma zastosowanie głównie dekoracyjne). Cebulki uprzednio oczyściłam i umyłam pod bieżącą wodą. Biały kamyk zapewnia stabilizację roślin. Rośliny zastosowane : Szafirki i Krokusy.


Koszyczek po różach ma nowe zastosowanie :) aby można było posadzić w nim rośliny należy włożyć do środka np woreczek foliowy, następnie nasypać np keramzyt lub inne kruszywo (w celu zrobienia drenażu - by nie doprowadzić do zagniwania korzeni), a na końcu ziemię uniwersalną i posadzić cebulki.


Czekam na Wasze zdjęcia :)) Pozdrawiam !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz